Image default
Belföld

Nem buli a suli

Badacsonytomajon mindenki a polgármester választásra koncentrál, mivel nagy kérdés, hogy a települést a továbbiakban is Krisztin N. László vezeti, vagy 17 év után új ember fogja betölteni ezt a szerepet. Viszont a polgármester felesége Krisztin N. Lászlóné a badacsonytomaji Tatay Sándor Általános Iskola igazgatója még jobban borzolja a kedélyeket.

A badacsonytomaji iskolával és annak vezetőjével a helyieknek az a problémájuk, hogy vezetése alatt az iskola színvonala nagymértékben leromlott. Az iskola versenyképessége folyamatosan csökken, ezért a helyiek már a szomszédos települések (Révfülöp, Szigliget, Tapolca,) általános iskoláiba járatják gyermekeiket. Több forrásunk is megerősítette azt a hírt, mely szerint a helyi badacsonytomaji szaktanárok is elhagyták az intézményt az iskolaigazgató által generált feszültségek miatt és ezek a szaktanárok gyermekeiket is kiíratták a Tatay Sándor Általános Iskolából, hogy ne kerülhessenek hátrányos megkülönböztetésbe. Sajnálatosnak tartják, hogy a Badacsonytomajon élő tanároknak a környező településeken kell tanítaniuk és gyermekeik nem tudnak normális körülmények között a tomaji iskolába járni. A tanárok azért távoztak, mert aki minimálisan eltér az igazgatóasszony szemléletétől annak nincs maradása. Sajnálatos módon a KLIK sem értesül arról a sűrű tanári fluktuáciról, ami a badacsonytomaji általános iskolában történik. Az önkormányzattól rengeteg pénz érkezik az iskolához és ennek ellenére az oktatás színvonala egyre rosszabb. Nem megerősített hír, de olyan hírek is keringenek, hogy az iskola igazgaztó kifejezetten Saját Nevelési Igényű gyermekeket „gyűjt” az iskola létszám stabilitásának céljából.

A badacsonytomaji iskola problémája emellett, hogy korábban mind sport mind szellemi versenyekben kiemelkedő teljesítményt elérő diákok jártak ide, ez mára szinte teljesen eltűnt. Nincs semmilyen kiemelkedő szellemi versenyeredmény, teljesen a sportra tevődött át a fókusz, amit sokan hibának tartanak.

Az iskolaigazgató kinevezése is hagy maga után kivetni valót. A képviselő testület kapott egy üres papírt amit az igazgató asszony aláíratott, majd annak szövegezését utólag ő deklarálta. Badacsonytomaji iskolaigazgatói pozícióra több jelentkező is lett volna, de senki nem merte bevállalni a konkfliktust a polgármesterrel és annak haragjától való félelem miatt inkább nem adott be jelentkezést. A megfélemlített személyek a mai napig nem mernek nyilvánosan nyilatkozni, de a településen nem maradhatnak tovább titkok. Az Igazgató rendelkezik a nyári táboroztatás olyan bevételei fölött amiről a KLIK csak részben értesül. A szülői munkaközösség által összegyűjtött jótékonysági bevételek elköltéséről nagyrészben az igazgató egy személyben dönt.

Ha visszanézzük a testületi ülések nyilvános jegyzőkönyveit láthatjuk, hogy sokszor szóbeli előterjesztésre a képviselő testület milliókkal támogatta az igazgató asszony kezdeményezéseit, szem előtt tartva a helyi gyerekek érdekeit, viszont az eredmények megrökönyödésre adnak okot.

Az alábbi 25 balaton-felvidéki általános iskolákról szóló felmérést az oktatas.hu oldalon találtuk, melyről rövid szakértői véleményt is kikértünk.

„Ma Magyarországon az egyik legértékesebb dolog ha az emberek helyben tudják gyermekeiket iskolába járatni és nem kell másik településre vinni. Mivel a kistelepüléseken egyre kevesebb az általános iskola, ezért ez az egyik legnagyobb megtartó erő ha mégis van, emellett legjobban ez tud segíteni azon, hogy egy község ne öregedjen el. Viszont ahhoz, hogy ez jól működhessen ennek alapvető feltétele, hogy meglegyen mind a mennyiségi mind a minőségi pedagógus gárda, akik megteremtik az ideális környezetet. A Sajátos Nevelési Igényű gyermekek befogadása minden szempontból támogatandó, viszont ehhez szükséges megfelelni azoknak az infrastruktúrális és személyi kritériumoknak, melyeket szigorú törvények írnak elő. E szerint ha nem megfelelő szakképesítéssel rendelkező gyógy pedagógus oktatja a diákokat, akkor ez komoly károkat tud okozni mind a normál mind az SNI-s gyerekeknek. Több helyen előfordul, hogy az iskola fennmaradásának érdekében több ilyen diák felvételt nyer, de ha nem megfelelően működik az oktatás akkor az SNI-sek könnyen le tudják rontani a normál képességű gyerekek eredményeit is. Ha az iskola vezetése alatt leromlik egy iskola versenyképessége az azt jelenti, hogy a szülők nem látják biztosítottnak a korábban említett minőségi feltételt, ezért másik iskolába viszik gyermeküket. Ez azért is probléma, mert a jobb képességű gyerekek mindig felfelé húzzák a rosszabbakat, de így ez a mozgatórugó is kiesik.

Az alábbi táblázat a 2017-2018-as tanévre vonatkozóan végzett felmérés eredményét mutatja melyet 6. és 8. évfolyamos tanulók között végeztek. Öt beillesztett pontot tartalmaz a felsorolásban szereplő iskolákon kívül, melyek az adott terület eredményét mutatják. Ezt úgy kell értelmezni, hogy a budapesti iskolák átlagánál 8 település eredménye jobb, azaz ők minden egyes átlaghoz képest felülteljesítőek voltak. Négy település iskolái a megyeszékhelyek és a budapesti iskolák átlaga között teljesített. Ezek alapján azt kell mondani, hogy a badacsonytomaji általános iskola a budapesti a megyeszékhely az országos és a városi átlag alatt szerepelt. Egyedül a községi iskolák átlagát tudta meghaladni, így a 25 vizsgált településből mindösszesen a 23. helyet érte el.

Az Önkormányzat ezen tud segíteni, hogy mindent megtesz azért, hogy a minőségi oktatás képességtől függően elérhető legyen minden diák számára. Amellett, hogy a diákok számára meg kell teremteni azt az iskolai környezetet ahol jól érzik magukat, emellett a tanároknak is szükséges a komfortos atmoszféra, ez az alapja egy jól működő oktatási intézménynek.”

Mindenkitől előre is elnézést kérünk, aki esetleg a cikk tartalmával egyetért és emiatt kéretlen telefonhívásban részesül! 🙂

Ajánlott cikkek

Itt az újabb nagy tüntetéshullám

admin

A DK és az MSZP szavazói is Tarlóst támogathatják

admin

Havazás is jön a következő napokban

admin
Betöltés....